lördag, juni 10, 2006

´Tres hombres!

När en hel nation fullkomligen kokar av feber -fotbollsfeber, valde jag ett annat sätt att tilbringa 2 timmar när sverige spelade sin första match i fotbolls VM.
Jag tog med mig mina 2 största grabbar, simon 15, och Oliver 9 år på en lövsta-görvel-bruket ride.
Ungefär 2,5 mil sammanlagt. Störtskönt väder och sällskap!
Som förälder är det alltid roligt att får göra de saker med sina barn, som man själv gillar. Man har nog en stor förhoppning om att dom skall gilla samma saker som man själv gör.
Simon är som byggd för cykel. Rätt stark i benen, smal och dessutom rätt så orädd. Kan nog "bomba" på rätt bra med litet träning. Jag tor att han är ett ruggigt råämne för cykel.
Oliver är mer som en diesel motor. Han kör på utan att gnälla eller göra nåt spektakulärt väsen av sig. Vi körde upp för rodelbananan vid brukets skidbacke. Skön runda som jag alltid lär komma ihåg som den första gemensamma rundan.
Och matchen då? Jo, sverige gjorde tydligen en plattmatch, och fick med sig 0-0. Årets fiasko.

Inga kommentarer: